Zamieszczone przez Paweł T
[O2] Krajobraz po bitwie czyli padnięte turbo w BJB
Zwiń
X
-
No proszę jaki off-topic się zrobił
Znawcą ekonomii nie jestem, ale prawa rynku z grubsza znam. Cała Europa Zachodnia kupuje samochody przeważnie na 2-3 lata, na okres gwarancji jednym słowem. I to o tę grupę dbają producenci. Ona również jest nośnikiem opinii o aucie, w tym też o jego awaryjności. Złym autem nazywa się takie, które padnie w okresie gwarancji, choć tu czynnikiem łagodzącym opinię użytkowników jest darmowa naprawa. Gdy auto wytrzyma 3 lata bez usterki, to jest to "porządny" sprzęt. Producent ma w poważaniu inne osoby, które później odkupią trzyletnie auto. Na nich zarabia się krocie proponując części po astronomicznych cenach. Tak po prostu jest.
I teraz kontrowersyjna część, wiem że nie każdy się z nią zgodzi: ja rozumiem taką politykę. Wynika ona z praw rynku. W rzeczywistości jest dokuczliwa tylko dla obywateli państw słabo rozwiniętych, a w takim niestety żyjemy. Sam gdybym był producentem pewnie postawiłbym na ilość, skalkulował wytrzymałość tak by sprzęt padał chwilę po gwarancji i przynosił prowadzonej firmie duże zyski. Przecież każdy menadżer rozliczany jest z zysku, a nie z opinii klientów o produkcie. Wracając do przykładu z tv, nabywca zmieni markę, ale ta okaże się równie zawodna co poprzednia i tak w kółko, a światowa produkcja telewizorów błyskawicznie wzrasta, bo przecież można wprowadzić HD, a potem NewHD, HD+ lub jeszcze coś innego pozornie lepszego co za pięć lat nas czeka. To przykra prawda, wiem. I nie mówię, że dla mnie taka sytuacja jest normalna. Po prostu jestem jej świadom, a więc staram się jakoś zaadaptować i np. nie wk&$% na skodę dlatego, że padła. Padła to padła trzeba naprawić i tyle. Mogłem kupić Audi to może by nie padło, tylko ta cena. Jeżeli miałbym kogokolwiek winić, była by to pewnie pani historia, która umiejscowiła Polskę w takim dziwnym miejscu. Wszystko jest, wszystko chciałoby się mieć, a kasy brak.
Jeszcze słowo:
Z perspektywy polskiej oczekujemy produktów wiecznych. Z perspektywy europejskiej wieczność nie ma sensu, bo po dwóch latach i tak sprzęt jest przestarzały i do niczego się nie nadaje. Ostatnio "chwaliłem" się siostrze (mieszka od 2 lat w Londynie), jaką to super komórkę w Erze dostałem (a każdy wie, że niektóre rzeczy to tylko tam), zabiła mnie stwierdzeniem, że ona właśnie zmienia Nokię N95 na coś innego, bo po pierwsze roczna! umowa się kończy i ją męczą promocjami, a po drugie jest za duża do torebki! Mam się jej dziwić? Przecież to absurdalne wymienić komórkę, którą chętnie bym przygarnął z powodu jej rozmiaru. Absurdalne ale tylko z naszej, polskiej perspektywy. Takie życie. Trzeba cieszyć się z tego co się ma i robić wszystko by ten piękny kraj się rozwijał, by kiedyś doczłapać do Europy. Można też wyjechać i poniekąd Europę mieć już dziś. Ja jak na razie zostaję!
Ludzie dają się nabierać na nowości, które polegają na nowym wyglądzie zewnętrznym,) i odrobina luzu. Bo ludzie może się nabierają na nowości, a może po prostu chcą nowości? Ciężko ocenić. I tak samo jak ja nie krytykuję rozsądku, Ty nie krytykuj na przykład chęci spełniania swoich marzeń (nawet jeśli są one wytworem speców od marketingu). Dla Ciebie wyznacznikiem wartości może być jakość, a dla kogoś wygląd, bo na przykład estetą od urodzenia jest. Możliwości jest wiele. Wiem, że gdyby większość konsumentów prezentowało twoją postawę, mielibyśmy do czynienia wyłącznie z udanymi produktami. Ale wiem również, że gdyby wszyscy zwracali uwagę tylko na wygląd auta, po ulicach jeździły by wyłącznie przecudne wozy.
Podsumowując:
Temat, który poruszasz jest naprawdę tematem na przynajmniej nowy wątek, a już na pewno najtęższe głowy socjologów, psychologów społecznych poświęcają mu tysiące stron książek, publikacji i takich tam. Publikacje te czytają zaś spece od marketingu i już wiedzą jak nam wcisnąć Ipoda
PS1. By przekonać się, że idą nowe czasy, wystarczy spędzić choć chwilę z najmłodszym pokoleniem (8-12 lat). Proponuję zadać pytanie: czemu Ipod jest dużo lepszy, niż inny odtwarzacz o lepszych parametrach (np czytający FLAC i APE) do tego kosztujący połowę Ipoda?Na szczęście tylko 90% młodzieży wyznaje Ipoda, reszta gdzieś tam na marginesie używa lepszego sprzętu lub wcale go nie ma. I jak tu wychować dziecko? Skazać na konsumpcjonizm, czy może odgórnie skazać na życie w 10 procentowym marginesie?
PS2. Ogłaszam koniec tego Offowania w temacie o turbinie !!!
Komentarz
-
-
Naprawde jak tak czytam, jak wszyscy narzekaja jakie to sa do dupy sprezarki w silnikach VW to sie smieje. Przeciez to nie oni robie te sprezarki tylko je kupuja z KKK lub Garetta.
Druga sprawa to takie firmy jak Mercedes, BMW tez maja problemy ze sprezarkami i to chyba duzo czesciej niz nasze biedne VW. Tak wiec nie ma sie co lamac :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZiomal napisał/a:
i zdecydowal sie wsadzic sprezarke ARL...
ale ZTCW wsadził oryginałw najgorszym przypadku będzie ARL w najlepszym coś mocniejszego :diabelski_usmiech
Dziś zdemontowałem cholerstwo i zdecydowanie motorownia będzie żyć a przyczyną była wadliwa sprężarka (15kkm), Odkręciła się nakrętka od strony zimnej, poluzował wirnik, następnie wirnik zawadził o obudowę a że wszystko działo się na obrotach > ośka się ukręciła 8)
[ Dodano: Czw 06 Mar, 08 22:25 ]
Zamieszczone przez pudloBo alternatywą jak na razie jest tylko Inter-carsNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawawcale niew najgorszym przypadku będzie ARL w najlepszym coś mocniejszego :diabelski_usmiech
no to bardzo mnie to podoba się, fajnie Grzechu, że przetrzecie szlak!saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodano to bardzo mnie to podoba się, fajnie Grzechu, że przetrzecie szlak!
Zamieszczone przez ZiomalGrzesiu , a że tak spytam lajkonikowo , spręzarka od BKD jest podobna troche do ARL ?NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Będzie mam nadzieje na tyle "przetarty szlak" że namówimy WSZYSTKICH z silnikiem BJB na obniżenie ciśnienia w oryginalnym programie MUSOWO :-)
A co do producentów dla VW to tu ZDZIWKO:
producent mojej "krótkiej" turbinki: KK3 :?:
i nie jest to KKK ani Garrett. Produkcja HUNGARY !Była O2, Jest SuperB!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adalbertBędzie mam nadzieje na tyle "przetarty szlak" że namówimy WSZYSTKICH z silnikiem BJB na obniżenie ciśnienia w oryginalnym programie MUSOWO :-)
[ Dodano: Czw 06 Mar, 08 23:23 ]
a jak to jest po programie?
powinno być OK?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Ostatnio jak dzwoniłem do znajomego pana od regeneracji turbo i takich tam to powiedzial ze może mi zrobić z mojego turbo AHF - ASZ i ARL , wstawi inne łopatki i that's it :szeroki_usmiech
Pytam o ssso chodzi ?
Tak się zastanawiam gdzie on to pomieści, to chyba jakaś hybryda powstanie bo w ten 'ślimaczek' od AHF to inne łopatki raczej się nie zmieszczą :roll:PerfectService by
Komentarz
-
-
lukas_ig, po prostu obudowa Twojej sprężarki zostaje ale cały środek zostaje zmieniony od mocniejszych TDI . Np nasz kolega grzybek miał w swojej sprężarce od 130 wirniki chyba od ARL :diabelski_usmiechByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaa jak to jest po programie?
powinno być OK?
Czyli reasumując ori program jest do duu...y, a jak go nie zmienisz to potem grzecznie w kolejce do serwisu.
Może jakieś ISO tam wprowadzili i klient ma być raz na rok na okresowej wymiane wg PROCEDURY naprawczej :-)Była O2, Jest SuperB!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ziomallukas_ig, po prostu obudowa Twojej sprężarki zostaje ale cały środek zostaje zmieniony od mocniejszych TDI . Np nasz kolega grzybek miał w swojej sprężarce od 130 wirniki chyba od ARLPerfectService by
Komentarz
-
-
Wtrace swoje pare groszy. Mialem hybryde, zrobiona w obudowie ARL, jedna czesc z ARLa druga bodajze z GT22. Wytrzymalo 10tys km, na lajtowym programie i Motulu. O chlodzeniu i nagrzewaniu turbo nie wspominam. To jest czysta ruleta. A pan z serwisu jak kupowalem to turbo-padline zachwalal jak to bedzie pieknie...Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5
Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adalbertBędzie mam nadzieje na tyle "przetarty szlak" że namówimy WSZYSTKICH z silnikiem BJB na obniżenie ciśnienia w oryginalnym programie MUSOWO :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBpaf, tylko czy ten problem dotyczy tylko BJB?, przypadkiem w BXE nie jest podobnie, sprawdzał ktoś w tych silnikach?bo tak naprawdę to wie ktoś dokładnie czym się różnią BJB i BXE poza oznaczeniami? wczoraj gadaliśmy o tym sobie luźno na spocie ale szczerze mówiąc nikt nic nie wiedział :roll:
jeden kolega który był u nas na spocie (ropuch) nabył niedawno BJB z przebiegiem koło 100kkm dlatego temat przeładowań może być dla niego dość istotny
Komentarz
-
-
Czyli reasumując ori program jest do duu...y, a jak go nie zmienisz to potem grzecznie w kolejce do serwisu.Perfee
149 KM / 313 Nm by Masters Tuning
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Perfeele z Waszych wypowiedzi wynika, że ciśnienie przy oryginalnym programie jest przesadzone... tak? I to może skutkować awariami turbin częściej niż w przypadku aut z programem zrobionym przez renomowanych tunerów?O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
Komentarz